KARTA USŁUG Urząd Miejski w Łęczycy

KARTA USŁUG
Urząd Miejski w Łęczycy ul. Marii Konopnickiej 14 99-100 Łęczyca
tel.(24)721-03-00, fax (24)721-03-01, e-mail: kancelaria@leczyca.info.pl
www http://bip.leczyca.info.pl => "Przewodnik po usługach"


Nazwa usługi – KU.03
PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
 

Wydział Budżetu i Księgowości
Stanowisko odpowiedzialne: I piętro, pokój 25, tel. (24) 721-03-23
adres e-mail: podatki@leczyca.info.pl

1. Podstawa prawna:
 
  1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 849 ze zm.),
  2. Uchwała Nr XIX/106/15 Rady Miejskiej w Łęczycy z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie miasta Łeczyca,
  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2015 r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2025).
 
2. Wymagane dokumenty:
  Podatnicy są zobowiązani:
  1. składać w terminie do 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych na danych rok podatkowy, sporządzone na formularzu według określonego wzoru. W przypadku gdy obowiązek podatkowy powstał po tym dniu w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku,
  2. odpowiednio skorygować deklaracje w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśniecie obowiązku podatkowego, lub zmiany miejsca zamieszkania lub siedziby, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.

1)
Formularz do pobrania DT-1: Formularz-PDF
2)
Formularz do pobrania DT-1A: Formularz-PDF
 
3. Opłaty:
  Brak.
 
4. Termin załatwienia sprawy:
  Podatek jest płatny na podstawie złożonej deklaracji (bez wezwania organu podatkowego).
 
5. Tryb odwoławczy:
  Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Łęczyca.
 
6. Inne informacje:
  Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został zarejestrowany lub nabyty, powstaje także od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został dopuszczony ponownie do ruchu po upływie czasu na jaki została wydana decyzja organu rejestrującego o czasowym wycofaniu tego pojazdu z ruchu. Obowiązek podatkowy wygasa z końcem miesiąca, w którym środek transportowy został wyrejestrowany lub wydana została decyzja organu rejestrującego o czasowym wycofaniu tego pojazdu z ruchu. Podatek jest płatny w dwóch ratach, w terminie do dnia 15 lutego i do dnia 15 września roku podatkowego. Opłaty z tytułu podatku od środków transportowych należy dokonywać w Kasie UM lub na rachunek bankowy 04 1240 2539 1111 0010 6102 0945.