Nazwa usługi – KU.03
PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
|
Wydział Budżetu i Księgowości
Stanowisko odpowiedzialne:
I piętro, pokój 25, tel. (24) 721-03-23
adres e-mail:
podatki@leczyca.info.pl
|
1. Podstawa prawna:
|
|
-
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
(tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 849 ze zm.),
-
Uchwała Nr XIX/106/15 Rady Miejskiej w Łęczycy z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie miasta Łeczyca,
-
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2015 r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2025).
|
|
2. Wymagane dokumenty:
|
|
Podatnicy są zobowiązani:
-
składać w terminie do 15 lutego deklaracje na podatek od
środków transportowych na danych rok podatkowy, sporządzone
na formularzu według określonego wzoru. W przypadku gdy
obowiązek podatkowy powstał po tym dniu w terminie 14 dni
od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie
tego obowiązku,
-
odpowiednio skorygować deklaracje w razie zaistnienia okoliczności
mających wpływ na powstanie lub wygaśniecie obowiązku podatkowego,
lub zmiany miejsca zamieszkania lub siedziby, w terminie 14 dni od
dnia zaistnienia tych okoliczności.
|
|
3. Opłaty:
|
|
Brak.
|
|
4. Termin załatwienia sprawy:
|
|
Podatek jest płatny na podstawie złożonej deklaracji (bez wezwania organu podatkowego).
|
|
5. Tryb odwoławczy:
|
|
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Łęczyca.
|
|
6. Inne informacje:
|
|
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego
po miesiącu, w którym środek transportowy został zarejestrowany lub
nabyty, powstaje także od pierwszego dnia miesiąca następującego po
miesiącu, w którym środek transportowy został dopuszczony ponownie do
ruchu po upływie czasu na jaki została wydana decyzja organu
rejestrującego o czasowym wycofaniu tego pojazdu z ruchu.
Obowiązek podatkowy wygasa z końcem miesiąca, w którym środek
transportowy został wyrejestrowany lub wydana została decyzja
organu rejestrującego o czasowym wycofaniu tego pojazdu z ruchu.
Podatek jest płatny w dwóch ratach, w terminie do dnia 15 lutego
i do dnia 15 września roku podatkowego. Opłaty z tytułu podatku
od środków transportowych należy dokonywać w Kasie UM lub na
rachunek bankowy
04 1240 2539 1111 0010 6102 0945.
|
|
| |