Nazwa usługi – KU.38
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
|
Wydział Spraw Obywatelskich pl. Tadeusza Kościuszki 33, 99-100 Łęczyca
Stanowisko odpowiedzialne:
Ratusz Miejski - parter, stanowisko nr 1,tel./ fax (24) 721-03-12
adres e-mail:
so@leczyca.info.pl
|
1. Podstawa prawna:
|
|
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych. (tj. Dz.U z 2006r. Nr 139, poz. 993 z poźn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2012r. ,poz. 1282).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. W sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U z 2012r.,poz. 1475).
|
|
2. Wymagane dokumenty:
|
|
W celu dokonania zameldowania na pobyt stały należy:
- złożyć druk "Zgłoszenie pobytu stałego"(odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) - Wzór formularza
- przedstawić do wglądu:
- dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach- inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
- odpis skrócony aktu urodzenia – dotyczy nieletnich, nieposiadających dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu (akt notarialny, umowa najmu lokalu, decyzja o przydziale lokalu, zawiadomienie o oddaniu budynku mieszkalnego do użytku - wydane przez organ nadzoru budowlanego),
- zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca zameldowania na pobyt stały (nie dotyczy osób, które jednocześnie z zameldowaniem zgłaszają wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu).
- W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
|
|
3. Opłaty:
|
|
- Nie pobiera się opłaty za dokonanie czynności meldunkowych.
- Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł
|
|
4. Termin załatwienia sprawy:
|
|
W dniu stawienia się strony.
|
|
5. Tryb odwoławczy:
|
|
Brak, czynność materialno-techniczna.
|
|
6. Inne informacje:
|
|
- Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego" potwierdzenie faktu zamieszkiwania dokonane przez właściciela lub najemcę lokalu.
- Obowiązku meldunkowego należy dokonać w obecności właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, który musi okazać dokument stwierdzający tożsamość i tytuł prawny do lokalu.
- W przypadku zmiany miejsca stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę.
- Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu stałego pobytu najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
- Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dokonać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego(tj. Dz. U. Z 2013, poz.267), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
|
|
| |