Nazwa usługi – KU.39
WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO
|
Wydział Spraw Obywatelskich pl. Tadeusza Kościuszki 33, 99-100 Łęczyca
Stanowisko odpowiedzialne:
Ratusz Miejski - parter, stanowisko nr 1, tel./ fax (24) 721-03-12
adres e-mail:
so@leczyca.info.pl
|
1. Podstawa prawna:
|
|
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych. (tj. Dz.U z 2006r. Nr 139, poz. 993 z poźn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2012r. ,poz. 1282).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. W sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U z 2012r.,poz. 1475).
|
|
2. Wymagane dokumenty:
|
|
W celu dokonania wymeldowania z pobytu stałego należy:
- złożyć druk "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" - Wzór formularza,
- przedstawić do wglądu:
- dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości(osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość-odpis skrócony aktu urodzenia),
- w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
Wymeldowania z pobytu stałego można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
|
|
3. Opłaty:
|
|
- Nie pobiera się opłaty za dokonanie czynności meldunkowych.
- Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł
|
|
4. Termin załatwienia sprawy:
|
|
W dniu stawienia się strony.
|
|
5. Tryb odwoławczy:
|
|
Brak, czynność materialno-techniczna
|
|
6. Inne informacje:
|
|
- Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
- Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza”Zgłoszenie pobytu stałego”.
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę.
- Zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej. Wymeldowania osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na podstawie przesłanego przez kierownika urzędu stanu cywilnego odpisu skróconego aktu zgonu albo zawiadomienia o zgonie osoby poza terenem kraju, bez konieczności wypełniania formularzy.
- Wymeldowania z pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. Z 2013, poz. 267), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
|
|
| |