Nazwa usługi – KU.44
WYMELDOWANIE CUDZOZIEMCA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO
|
Wydział Spraw Obywatelskich pl. Tadeusza Kościuszki 33, 99-100 Łęczyca
Stanowisko odpowiedzialne:
Ratusz Miejski - parter, stanowisko nr 1,tel./ fax (24) 721-03-12
adres e-mail:
so@leczyca.info.pl
|
1. Podstawa prawna:
|
|
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych. (tj. Dz.U z 2006r. Nr 139, poz. 993 z poźn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2012r. ,poz. 1282).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. W sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U z 2012r.,poz. 1475).
|
|
2. Wymagane dokumenty:
|
|
Do wymeldowania cudzoziemca z miejsca pobytu stałego należy:
- złożyć wypełniony druk "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego",
- przedstawić do wglądu paszport lub kartę pobytu stałego a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz obywatela Konfederacji Szwajcarskiej inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo,
- w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
|
|
3. Opłaty:
|
|
- Nie pobiera się opłaty za dokonanie czynności meldunkowych.
- Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł
|
|
4. Termin załatwienia sprawy:
|
|
W dniu stawienia się strony.
|
|
5. Tryb odwoławczy:
|
|
Brak, czynność materialno-techniczna
|
|
6. Inne informacje:
|
|
- Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
- Wymeldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego(Dz. u. Z 2013r., poz.267), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach-innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza „Zgłoszenie pobytu stałego”.
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek wymeldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę.
|
|
| |