Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Łęczyca , ul. Marii Konopnickiej 14, 99-100 Łęczyca, woj. łódzkie, tel. (024) 721 03 00, faks (024) 721 03 01.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.leczyca.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przywrócenie dawnej świetności Łęczyckiej Starówce, sposobem na poprawę warunków życia mieszkańców miasta - CZĘŚĆ I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia o wartości poniżej kwoty określonej na podstawie art. 11 ust.8 obejmuje: 1.1. Przebudowę ul. Ozorkowskiej w Łęczycy na odcinku od skrzyżowania z ul. Panieńską do ul. Belwederskiej do poprzez wymianę i odbudowę istniejącej jezdni, chodników i zjazdu, udrożnienie i regulacja istniejących wpustów do rzędnych przebudowywanej nawierzchni, regulacja istniejących studni kanalizacji sanitarnej i teletechnicznej do rzędnych przebudowywanej nawierzchni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres znajdują się w projekcie budowlanym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 1 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający informuje, że w załączonej dokumentacji - załącznik nr 1 do SIWZ błędnie opisane są płyty kamienno betonowe chodnika, winno być: płyty kamienno - betonowe 20x 20 cm gr 6-7 cm kolor grafit. 1.2. Przebudowę ul. Kowalskiej w Łęczycy na odcinku od ul. J. Grodzkiej do Pl. T. Kościuszki poprzez wymianę i odbudowę istniejącej jezdni, chodników i zjazdów, udrożnienie i regulacja istniejących wpustów do rzędnych przebudowywanej nawierzchni, regulacja istniejących studni kanalizacji sanitarnej i teletechnicznej do rzędnych przebudowywanej nawierzchni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres znajdują się w projekcie budowlanym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 2 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający informuje, że w załączonej dokumentacji - załącznik nr 2 do SIWZ błędnie opisane są płyty kamienno betonowe chodnika, winno być: płyty kamienno - betonowe 20x 20 cm gr 6-7 cm kolor grafit. 1.3. Przebudowę ul. Wodnej w Łęczycy na odcinku od ul. Kowalskiej do ul. Pocztowej i od ul. Pocztowej do ul. Sienkiewicza poprzez wymianę i odbudowę istniejącej jezdni, chodników i zjazdów, udrożnienie i regulacja istniejących wpustów do rzędnych przebudowywanej nawierzchni, regulacja istniejących studni kanalizacji sanitarnej i teletechnicznej do rzędnych przebudowywanej nawierzchni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres znajdują się w projekcie budowlanym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 3 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający informuje, że w załączonej dokumentacji - załącznik nr 3 do SIWZ błędnie opisane są płyty kamienno betonowe chodnika, winno być: płyty kamienno - betonowe 20x 20 cm gr 6-7 cm kolor grafit. 1.4. Przebudowę ul. Panieńskiej w Łęczycy poprzez wymianę i odbudowę istniejącej jezdni, chodników, zjazdu, parkingu oraz udrożnienie i regulacja istniejących wpustów do rzędnych przebudowywanej nawierzchni, regulacja istniejących studni kanalizacji sanitarnej i teletechnicznej do rzędnych przebudowywanej nawierzchni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres znajdują się w projekcie budowlanym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 4 do SIWZ. 1.5. Przebudowę nawierzchni parkingu zlokalizowanego na Pl. T. Kościuszki w Łęczycy oraz udrożnienie i regulacja istniejących wpustów do rzędnych przebudowywanej nawierzchni, regulacja istniejących studni kanalizacji sanitarnej i teletechnicznej do rzędnych przebudowywanej nawierzchni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres znajdują się w projekcie budowlanym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 5 do SIWZ. 1.6. Przebudowę nawierzchni chodnika ul. Zamkowej oraz Pl. T. Kościuszki, udrożnienie i regulacja istniejących wpustów do rzędnych przebudowywanej nawierzchni, regulacja istniejących studni kanalizacji sanitarnej i teletechnicznej do rzędnych przebudowywanej nawierzchni, budowa fontanny na Pl. T. Kościuszki oraz zakup i montaż małej architektury: ławki stylizowane, kosze na śmieci, słupki parkingowe, kratownice do drzew oraz wymiana lamp oświetleniowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres znajdują się w projekcie budowlanym: przyłącza kanalizacji deszczowej i wodociągowej do projektowanego budynku technicznego fontanny, projekcie zagospodarowania terenu oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 6 do SIWZ. 1.7. Przebudowę nawierzchni Pl. T. Kościuszki Łęczycy na odcinku skrzyżowania z ul. Panieńską do ul. 18-go Stycznia oraz udrożnienie i regulacja istniejących wpustów do rzędnych przebudowywanej nawierzchni, regulacja istniejących studni kanalizacji sanitarnej i teletechnicznej do rzędnych przebudowywanej nawierzchni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres znajdują się w projekcie budowlanym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 7 do SIWZ. 1.8. Budowę toalety publicznej wraz z infrastrukturą techniczną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres znajdują się w projekcie budowlanym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 7a do SIWZ. 2. Wykonawca udzieli pisemnej gwarancji na roboty budowlane na okres 36 miesięcy od daty odbioru końcowego. 3. Opracowanie oraz wdrożenie na koszt własny czasowej organizacji ruchu. 4. Przygotowanie oraz przekazanie w dwóch egzemplarzach, w wersji drukowanej dokumentacji powykonawczej budowlanej i geodezyjnej. 5. Prace należy wykonać zgodnie z opracowanymi projektami budowlanymi. 6. Zamówienie należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną oraz innymi przepisami prawa. 7. W cenie oferty powinny być wkalkulowane wszelkie koszty towarzyszące min.: koszty transportu, zakwaterowania, zaangażowania sprzętu, dostawy i odbioru mediów, organizacji placu budowy, usuwania odpadów, itp. 8. Oferta powinna być opracowana na podstawie załączonej do specyfikacji dokumentacji i ma obejmować wszystkie niezbędne do prawidłowego wykonania roboty i materiały (główne i pomocnicze) oraz koszty ubezpieczenia, oznakowania robot i zapewnienia kierownictwa (nad robotami) przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia zawodowe. 9. Wszystkie materiały budowlane powinny być dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118, z poźn. zm.) 10. Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają wykonawcę. 11. UWAGA: a. Dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby), należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 30 ustawy Prawo zamówień publicznych, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. b. Wszelkie nazwy materiałów zawarte w projekcie odnoszące się do nazwy producenta należy rozumieć jako - nie gorsze niż ... c. Każdy z Wykonawców winien dokonać wizji miejsca budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty wizji miejsca budowy poniesie Wykonawca..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9, 45.11.10.00-8, 45.21.55.00-2, 31.50.00.00-1, 34.92.84.80-6, 45.00.00.00-7, 45.33.22.00-5, 45.31.71.00-3, 45.26.25.10-9, 39.11.36.00-3, 44.31.64.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 35 000,00 zł
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat, przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie nawierzchni dróg z kostki brukowej o wartości brutto nie mniejszej niż 800 000,00 zł. każda. Spełnienie tego warunku Zamawiający będzie oceniał na podstawie dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 11 pkt 4 SIWZ - załącznik nr 11 do SIWZ.
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna wykazanie, iż Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży: - drogowej, - sieci sanitarnych, - sieci elektrycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia, należący do Izby Inżynierów Budownictwa. Spełnienie tego warunku Zamawiający będzie oceniał na podstawie dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 11 pkt 5 SIWZ.
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony załącznik nr 14 - formularz OFERTA 2) Kosztorys ofertowy . 3) Dowód wniesienia wadium.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: a) terminu zakończenia, ale tylko w przypadku: -wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wyłącznie wtedy, kiedy wykonanie zamówień dodatkowych powoduje konieczność wstrzymania wykonywania wszystkich robót, a fakt ten został odnotowany w dzienniku budowy i potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego i i Inspektora Nadzoru, - wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót. Wystąpienie takich warunków musi być odnotowane bieżącym wpisem w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru i przedstawiciela Zamawiającego. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 2 lit. a termin wykonania umowy może podlegać odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności b) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; w takim przypadku umowne wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość robót wyłączonych wyliczoną przy zastosowaniu cen jednostkowych i wskaźników kalkulacyjnych tożsamych z określonymi w kosztorysie ofertowym załączonym przez Wykonawcę do złożonej oferty; wyliczenia wartości robót wyłączonych dokonuje Wykonawca i wyliczenie to podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego; c) zmianie sposobu wykonania robót niż określone w dokumentacji projektowej, o ile nie zmniejsza ich jakości i użyteczności, pod warunkiem zachowania przepisów prawa budowlanego; każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpłynąć na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. Każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpływać na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. 3. Możliwe są inne nieistotne zmiany, w tym dotyczące zmian w harmonogramie rzeczowo - finansowym, o ile te zmiany nie będą miały wpływu na zmianę terminu zakończenia realizacji robót . 4. Każda zmiana umowy wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leczyca.info.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Łęczycy ul. M. Konopnickiej 14, 99-100 Łęczyca.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.05.2012 godzina 09:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łęczycy ul. M. Konopnickiej 14, kancelaria.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
|