Łęczyca: Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania
dla podopiecznych MOPS w Łęczycy Numer ogłoszenia: 453188 - 2013; data zamieszczenia: 06.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w
Łęczycy , ul. Ozorkowska 8, 99-100 Łęczyca, woj. łódzkie, tel. 024
7212371, faks 024 7212371.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsleczyca.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania
dla podopiecznych MOPS w Łęczycy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych:
pielęgnacyjnych i gospodarczych - ok. 65 podopiecznym Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Łęczycy, zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca
2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U z 2013 r. poz.182 z późn. zm.) w
okresie od 02.01.2014 r. do 31.12.2014 r.
2. Szacunkowa miesięczna liczba godzin w okresie trwania umowy, tj. od
dnia 02.01.2014 do 31.12. 2014 roku wynosi 2 000 godzin w dni robocze
od poniedziałku do piątku, tj. 24 000 godzin rocznie. Szacunkowa ilość
osób korzystających z usług opiekuńczych: 65 .
3. Usługi świadczone będą w miejscu zamieszkania podopiecznych
Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Łęczycy na obszarze Miasta Łęczyca.
4. Usługi opiekuńcze obejmują następujące czynności:
Usługi pielęgnacyjne:
a) Mycie chorego w łóżku, kąpiel, golenie, obcinanie paznokci, czesanie.
b) Przesłanie łóżka, zmiana bielizny pościelowej, osobistej.
c) Zapobieganie, pielęgnacja odleżyn i odparzeń.
d) Układanie chorego w łóżku, zmiana pozycji chorego w łóżku.
e) Pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych.
f) Zakładanie i wymiana pampersów.
g) Inne, zgodne z potrzebami podopiecznych MOPS w Łęczycy.
Usługi gospodarcze:
a) Zakup niezbędnych artykułów spożywczych, higienicznych i gospodarstwa
domowego w sklepie zlokalizowanym najbliżej miejsca zamieszkania
świadczeniobiorcy.
b) Zgłaszanie wizyt lekarskich i badań laboratoryjnych, pójście z
podopiecznym do lekarza, laboratorium.
c) Realizacja recept, podawanie leków.
d) Przygotowanie posiłków lub pomoc w przygotowaniu posiłków, pomoc w
spożywaniu posiłków.
e) Przynoszenie posiłków z wyznaczonego zakładu.
f) Utrzymanie w czystości bieżącej urządzeń sanitarnych, sprzętów AGD,
pomieszczeń, z których korzysta świadczeniobiorca.
g) przepierki bielizny osobistej, prasowanie odzieży podopiecznego.
h) Przynoszenie węgla, wody, palenie w piecu/kuchni, wylewanie
nieczystości.
i) Załatwianie środka transportu do przewozu podopiecznego.
j) Opłaty świadczeń: czynsz, telefon, energia, radio, TV, operacje
bankowe, usług
opiekuńczych, inne.
k) Załatwianie spraw urzędowych, zgłaszanie napraw urządzeń domowych.
l) Podtrzymanie psychofizycznej sprawności podopiecznego, ubranie,
spacery, dostarczanie książek, prasy, podtrzymywanie kontaktów ze
środowiskiem.
m) Inne, zgodne z potrzebami podopiecznych MOPS w Łęczycy.
4. Zlecenie realizacji usług na rzecz konkretnej osoby wraz z opisem
zakresu usług będzie przekazywane Wykonawcy przez Zamawiającego w formie
pisemnej. O każdorazowych zmianach Zamawiający będzie informował
Wykonawcę na piśmie.
5. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w
oparciu o zgłoszenie przekazane telefonicznie, faxem lub e-mailem.
6. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba
podopiecznych objętych usługami oraz liczba godzin może ulec zmianie.
7. Wszyscy pracownicy zatrudnieni przez Wykonawcę do realizacji
przedmiotu zamówienia muszą podpisać pisemne zobowiązanie do zachowania w
tajemnicy i poufności wszelkich informacji uzyskanych w trakcie
realizacji usługi, będącej przedmiotem zamówienia.
8. Wykonawca zobowiązany będzie każdorazowo informować Zamawiającego o
zmianach dotyczących zatrudnienia personelu, w stosunku do wykazu
personelu przedstawionego w ofercie.
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli jakości świadczonych
usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w
SIWZ.
10. Wykonawca zobowiązuje się, niezwłocznie na żądanie Zamawiającego
przedstawić terminy,
godziny realizacji usług u poszczególnych świadczeniobiorców.
11. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, o
każdej zmianie w sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej z
usług, która mogłaby mieć wpływ na prawidłową realizację usługi będącej
przedmiotem zamówienia.
12. Pracownicy Wykonawcy będą prowadzić Karty pracy (zał. Nr 1 do
projektu umowy). Karta pracy będzie znajdować się w mieszkaniu
podopiecznego, w celu zapewnienia bieżącej kontroli. Po każdej wizycie
osoby sprawującej opiekę karta pracy będzie poświadczona przez
podopiecznego.
13.Wykonawca jest zobowiązany do świadczenia przedmiotowych usług w dni
robocze. w dniach i godzinach wyznaczonych przez Zamawiającego w
dziennym przedziale czasowym pomiędzy godziną 8:00 a godziną 19.00.
Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem ilości godzin świadczonych usług
należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez
czynności przygotowawczych, tzn. bez czasu potrzebnego na dojście lub
dojazd.
14. Cena oferty brutto oraz cena jednostkowa roboczogodziny brutto w
odniesieniu do usług opiekuńczych muszą uwzględniać całkowity koszt
realizacji zamówienia określony w wyżej wymienionym zakresie oraz w
projekcie umowy, w tym również koszt dojazdu do miejsca zamieszkania
klienta.
15. Ceny jednostkowe zaproponowane przez oferenta będą stałe w okresie
obowiązywania umowy.
16. Rozliczenie usług następować będzie co miesiąc w terminie do 5 dnia
następnego miesiąca. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu:
a) fakturę,
b) imienne rozliczenie wykonanych usług opiekuńczych.
c) kserokopie kart pracy
17. Uzupełnieniem opisu przedmiotu zamówienia są zapisy zawarte w
Załączniku nr 5 do SIWZ
- wzorze umowy..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający
przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej
niż 10 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu
tego samego rodzaju zamówienia, których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp.
Przedmiot zamówień uzupełniających będzie polegał na powtórzeniu usług
będących przedmiotem niniejszego zamówienia.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Z uwagi na to, iż Zamawiający nie określa
szczegółowych wymagań odnośnie powyższego warunku, zostanie on
spełniony przez Wykonawcę, po przedłożeniu oświadczenia zgodnie z art.
22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek dotyczący
posiadania wiedzy i doświadczenia został spełniony, jeżeli Wykonawca
wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie co najmniej 2 (dwie) usługi, w tym jedną usługę o łącznej
wartości brutto co najmniej 150 000,00 zł (słownie sto pięćdziesiąt
tysięcy złotych) polegającą na świadczeniu usług opiekuńczych:
pielęgnacyjnych i gospodarczych wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały
wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek dotyczący
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym został spełniony,
jeżeli Wykonawca wykaże, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował
lokalem przeznaczonym na biuro na terenie miasta Łęczyca, wyposażonym w
telefon stacjonarny, telefon komórkowy oraz fax
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek dotyczący
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia został spełniony,
jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, i które posiadają kwalifikacje niezbędne do
wykonania zamówienia, potwierdzone stosownymi dokumentami, w
szczególności takimi jak świadectwa ukończenia kursu opiekunki nad
chorym lub dyplom szkoły medycznej
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Z uwagi na to, iż Zamawiający nie określa
szczegółowych wymagań odnośnie powyższego warunku, zostanie on
spełniony przez Wykonawcę, po przedłożeniu oświadczenia zgodnie z art.
22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw
lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych
podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania
wykonawcy Formularz OFERTA WYKONAWCY - stanowiący Załącznik Nr 1 do
siwz.
Wykaz zaplecza technicznego Załącznik nr 8 do SIWZ wraz z informacją o
podstawie dysponowania zasobami.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Załącznikiem nr 5 do SIWZ jest wzór umowy stanowiący integralną
część niniejszej SIWZ.
2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza
zawrze umowę z Zamawiającym na warunkach określonych we wzorze umowy.
3. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp zakazuje się istotnych zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy za wyjątkiem możliwości dokonania zmian
przewidzianych we wzorze umowy. Umowa w sprawie udzielenia zamówienia
publicznego zostanie zawarta w formie pisemnej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leczyca.info.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycy, 99-100 Łęczyca, ul. Ozorkowska 8.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
14.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w
Łęczycy, 99-100 Łęczyca, ul. Ozorkowska 8,pok. nr 1 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie