Numer: ZP.226.12.2014
Łęczyca: BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY MIASTO ŁĘCZYCA ORAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY W LATACH 2015 - 2017
Numer ogłoszenia: 246351 - 2014; data zamieszczenia: 27.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Łęczyca , ul. Marii Konopnickiej 14, 99-100 Łęczyca, woj. łódzkie, tel. (024) 721 03 00, faks (024) 721 03 01.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.leczyca.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY MIASTO ŁĘCZYCA ORAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY W LATACH 2015 - 2017.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa budżetu Gminy Miasto Łęczyca, podległych jednostek organizacyjnych, wydzielonych rachunków dochodów, rachunków pomocniczych obecnych i nowo powstałych jednostek organizacyjnych w trakcie realizacji zamówienia (wykaz jednostek objętych przedmiotem zamówienia - załącznik nr 6), polegająca na: a) otwieraniu i prowadzeniu rachunku bieżącego budżetu, rachunków bieżących jednostek organizacyjnych Gminy Miasta, rachunków funduszy socjalnych, rachunków pomocniczych (47 kont - ich liczba może ulec zmianie w trakcie trwania umowy na wykonanie przedmiotowego zamówienia), b) otwieraniu i prowadzeniu rachunków walutowych, c) otwieraniu i zamykaniu rachunków pomocniczych na podstawie pisemnych dyspozycji każdej obsługiwanej jednostki d) realizacji poleceń przelewów do innych banków w wersji elektronicznej ( elektroniczna obsługa rachunków), oraz papierowej, e) realizacji poleceń przelewów wewnętrznych (między rachunkami w tym samym banku) - nieodpłatnie, f) przyjmowaniu wpłat gotówkowych, g) dokonywaniu wypłat gotówkowych, h) elektronicznej obsłudze rachunków, i) codziennym przygotowywaniu wyciągów bankowych w formie elektronicznej i papierowej- wyciągi elektroniczne muszą być odzwierciedleniem wyciągów papierowych, każda operacja na wyciągu zarówno papierowym jak i elektronicznym musi zawierać: numer rachunku, nazwę podmiotu, kwotę operacji oraz tytuł płatności, j) udostępnianiu wszystkim obsługiwanym jednostkom systemu elektronicznej obsługi rachunków oraz przeszkolenie pracowników w zakresie pełnej obsługi: - składania poleceń przelewów z rachunków własnych na rachunki w bankach krajowych, - uzyskania informacji i historii o wszystkich operacjach wykonywanych na rachunku w dniu bieżącym i w dniach poprzednich, Zamawiający wymaga aby stanowiska do bankowości elektronicznej funkcjonowały prawidłowo z dniem rozpoczęcia obowiązującej umowy, k) oprocentowanie środków na wszystkich rachunkach bankowych. Oprocentowanie środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bankowych oparte ma być na stawce WIBID dla 1- miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego okres obrachunkowy, pomnożony o wskaźnik korygujący nie mniejszy niż 0,55 przy kapitalizacji miesięcznej. Wskaźnik korygujący banku powinien być stały w okresie obowiązywania umowy, l) lokowaniu środków na lokatach krótkoterminowych overnight, na podstawie pisemnej dyspozycji każdej obsługiwanej jednostki o otwarciu lub zamknięciu lokaty. Usługa obejmuje środki zgromadzone na wszystkich rachunkach bankowych do obsługi budżetu Gminy Miasta Łęczyca. Oprocentowanie środków na rachunku lokat krótkoterminowych typu overnight obliczone w oparciu o stawkę WIBID ON i wskaźnik korygujący nie mniejszy niż 0,55. m) realizacji transakcji walutowych, n) przyjmowanie innych lokat, oprocentowanie lokat na dłuższe terminy będzie każdorazowo negocjowane między Zamawiającym a Bankiem, o) automatyczne przekazywaniu przez Bank na rachunek bieżący budżetu gminy, w ostatnim dniu miesiąca, dochodów z tytułu naliczonych odsetek od środków na rachunkach bieżących jednostek podległych organizacyjnie miastu - z rachunków oraz jednostek wskazanych przez Zamawiającego, p) udzieleniu Gminie Miastu kredytu w rachunku bieżącym do kwoty 1.500.000,00 zł w latach 2015-2017. Bank bez dodatkowych wniosków postawi kredyt do dyspozycji Zamawiającego w terminie 3 dni od daty otrzymania pisma z prośbą o uruchomienie kredytu i podaniem kwoty kredytu zgodnej z uchwałą budżetową Gminy Miasta Łęczyca na dany rok. Uruchomienie kredytu będzie następować bez prowizji i opłat. Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym obliczone w oparciu o stawkę WIBOR 1M dla 1 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych, powiększonej o stałą marżę banku (dodatnią lub ujemną). Odsetki od wykorzystanego kredytu płatne będą miesięcznie poprzez pobranie z wskazanego przez Zamawiającego rachunku. Zamawiający może dysponować środkami do wysokości przyznanego limitu zadłużenia, przy czym, każdy wpływ na rachunek bankowy będzie natychmiast powodował zmniejszenie zadłużenia. Zabezpieczeniem niniejszego kredytu winien być weksel in blanco. q) zapewnieniu ciągłości dostarczania obsługiwanym jednostkom druków obowiązujących w banku w ramach obsługi bieżącej oraz wydawaniu blankietów czeków gotówkowych, r) wydawaniu nieodpłatnie opinii i zaświadczeń o prowadzonych rachunkach bankowych na potrzeby Zamawiającego. Ilość osób, które należy przeszkolić w zakresie systemu home banking - 20, Szacunkowa liczba przelewów elektronicznych zewnętrznych/rocznie - 35.649 szt., Szacunkowa wartość wpłat gotówkowych/rocznie - 3.479.647 zł, Szacunkowa wartość wypłat gotówkowych/rocznie - 4.510.288 zł, Szacunkowa liczba blankietów czekowych/rocznie - 600 szt., Szacunkowa liczba rachunków bieżących podstawowych i pomocniczych - 47. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych od wpłat podatków, opłat i innych należności dokonywanych na rzecz Gminy i jej jednostek organizacyjnych. Wymagania stawiane Wykonawcy przy wykonywaniu czynności związanych z obsługą bankową: 1) Wykonawca zapewni wykonywanie czynności związanych z obsługą kasową (realizacja wpłat i wypłat gotówkowych) budżetu Gminy Miasto Łęczyca oraz jednostek organizacyjnych Gminy. 2) Wykonawca posiada lub będzie posiadał oddział banku bądź placówkę na terenie miasta Łęczyca, które zapewnią pełną obsługę bankową Zamawiającego między innymi w zakresie operacji gotówkowych i bezgotówkowych, przez okres trwania umowy. 3) Wykonawca zapewni dokładny opis operacji na wyciągach bankowych i załącznikach (jeżeli system bankowości elektronicznej nie pozwala na drukowanie załączników do wyciągu w siedzibie Zamawiającego) do wyciągów bankowych w zakresie wpłat dokonywanych na rachunki Gminy i jej jednostek organizacyjnych. 4) Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu zawiadomienia o stanie rachunków bankowych na koniec każdego roku kalendarzowego. 5) Bank ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe z jego winy wskutek nieterminowej lub nie prawidłowej realizacji zlecenia płatniczego. 6) Bank ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikłe z nienależytego zabezpieczenia systemu bankowości elektronicznej przed działaniami osób nieupoważnionych. Uwaga: Zamawiający informuje, iż poniższe dokumenty służące ocenie sytuacji ekonomicznej Zamawiającego są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.leczyca.info.pl a) uchwała budżetowa miasta na 2014 rok, b) opinia RIO o projekcie budżetu na 2014 rok, c) sprawozdania Rb-27S , Rb-28S, Rb - NDS, Rb-Z, Rb-N za rok 2013 r. i III kw 2014 r., d) informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2014 r., e) opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Miasto Łęczyca za I półrocze 2014 f) uchwała w sprawie WPF Gminy Miasta Łęczyca na lata 2014-2020, g) uchwała RIO Łódź w sprawie opinii o wykonaniu budżetu Miasta Łęczyca za 2013 r., h) uchwała Rady Miasta Łęczyca Nr XLII/288/14 z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie udzielnie Burmistrzowi Miasta Łęczyca absolutorium za 2013 r. i) projekt budżetu Gminy Miasto Łęczyca na 2015 rok j) projekt w sprawie uchwalenia WPF Gminy Miasto Łęczyca na lata 2015- 2021.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00-4, 66.11.30.00-5, 66.11.20.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- posiadanie uprawnień na wykonywanie działalności określonej w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376 z późn. zm.). Warunek zostanie zweryfikowany w oparciu o posiadane zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, lub inne dokumenty potwierdzające działalność w zakresie przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 178 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe. W stosunku do instytucji kredytujących i banków zagranicznych - dokumenty potwierdzające zezwolenie na rozpoczęcie działalności bankowej, której mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe, lub inny dokument równoważny potwierdzający prawo działania na terenie Polski
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował, realizuje, co najmniej jedną usługę, polegającą na bankowej obsłudze budżetu jednostek samorządu terytorialnego wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonywania i podmiotów na rzecz których, usługa została wykonana, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że ta obsługa bankowa została wykonana lub jest wykonywana należycie. Warunek zostanie zweryfikowany poprzez złożenie wykazu i załączenie dowodu, czy została lub jest wykonywana należycie (załącznik nr 6 do SIWZ).
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli: Wykonawca wykaże, że posiada swoją placówkę lub oddział w Łęczycy lub otworzy taką placówkę lub oddział na terenie Łęczycy, w terminie do dnia 01.01.2015 r. Placówka będzie funkcjonować przez cały okres obowiązywania umowy.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Za spełnienie warunku Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie podpisanego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 2.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Za spełnienie warunku Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie podpisanego oświadczenia w zakresie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 2.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony załącznik nr 1 - formularz OFERTA WYKONAWCY. 2) Dokument, z którego wynika upoważnienie wykonawcy do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeżeli ofertę składa pełnomocnik
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 60
- 2 - Oprocentowanie rachunków bieżących i pomocniczych - 30
- 3 - Oprocentowanie lokat - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty na podstawie której, dokonano wyboru Wykonawcy, w opisywanych poniżej przypadkach, zakresie i warunkach: 1) w zakresie przedmiotu zamówienia, jeżeli zmiany są na korzyść zamawiającego albo zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności dotyczące: a) zmiany ilości prowadzonych rachunków bankowych, b) w zakresie prowadzenia lokat, c) w zakresie realizacji operacji na rachunkach, d) w zakresie środków gromadzonych na rachunkach bankowych, w tym walutowych, e) w zakresie udzielonego odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w trakcie roku przejściowego deficytu budżetowego, f) w zakresie zmiany elektronicznego systemu obsługi bankowej, przy zachowaniu ceny umowy brutto. Istotne postanowienia umowy określa załącznik nr 7 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leczyca.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Łęczycy ul. M. Konopnickiej 14, 99-100 Łęczyca.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.12.2014 godzina 09:00, miejsce: w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łęczycy ul. M. Konopnickiej 14, 99-100 Łęczyca, kancelaria.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
|