Numer: ZP.IR.226.126.2015
Łęczyca, dnia 12.06.2015r.
ZP.IR.226.126.2015
ZAPYTANIE CENOWE
- Zamawiający: Gmina Miasto Łęczyca, z siedzibą Urząd Miejski w Łęczycy, 99-100 Łęczyca, ul. M. Konopnickiej 14, zaprasza do złożenia ofert na: „Sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Łęczyca – ul. Poznańska”.
- Przedmiot zamówienia
- Przedmiot zamówienia obejmuje
Pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego w specjalności drogowej oraz w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
Nadzór obejmuje pełnienie obowiązków nad nw. robotami budowlanymi:
a) przebudowa nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów, zatok postojowych, zatoki autobusowej, zieleni oraz organizacja ruchu,
b) przebudowa wodociągu,
c) przebudowa i budowa kanalizacji sanitarnej
d) budowa kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami, wpustami ulicznymi i odwodnieniem liniowym.
Zakres działań i czynności inspektora nadzoru:
- uczestnictwo w przekazaniu Wykonawcy terenu budowy,
- zapoznanie się z dokumentacją projektową, umową na prowadzenie prac budowlanych, warunkami pozwolenia na budowę, terenem budowy - przed wejściem wykonawcy na plac budowy,
- reprezentowanie inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją budowlaną, pozwoleniem na budowę, STWiOR, obowiązującymi normami i przepisami, SIWZ
- współpraca z Zamawiającym, projektantem i wykonawcą robot budowlanych w zakresie realizowanych robót budowlanych, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów,
- pisemne informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w ich realizacji,
- weryfikacja dokumentów dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych(m. in.: atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań, itp.) oraz sprawdzanie obmiarów wykonanych robót i protokołów oraz kontrola materiałów i urządzeń przed ich wbudowaniem,
- sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalnym oraz rachunkowym przedkładanych przez Wykonawcę faktur z umową, kontrola ilości i wartości wykonanych robót budowlanych przed odbiorami (częściowymi, robót zanikających i ulegających zakryciu, końcowym) oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót,
- sprawdzanie jakości wykonanych robót i materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
- dokonywanie odbiorów robót budowlanych (odbiorów częściowych, odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, odbioru końcowego) potwierdzanych stosownymi zapisami w dzienniku budowy, zgodnie z przepisami prawa, normami budowlanymi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych inwestycji ponadto udział w przekazaniu obiektu budowlanego do użytkowania,
- uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych, przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi oraz spotkaniach na okoliczność ujawnienia się usterek i wad
- udział w komisji powołanej przez Zamawiającego do określenia ewentualnych robót zamiennych jak również sprawdzenie pod względem merytorycznym konieczności wykonania robót zamiennych zaproponowanych przez komisję
- uzgadnianie z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych cen jednostkowych zastosowania zamiennych rozwiązań, materiałów i urządzeń,
- udział w komisji powołanej przez Zamawiającego do określenia ewentualnych robót dodatkowych jak również sprawdzenie pod względem merytorycznym konieczności wykonania robót dodatkowych zaproponowanych przez komisję
- potwierdzanie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości obiektu budowlanego lub robót budowlanych do odbioru (po zakończeniu robót budowlanych i wykonaniu niezbędnych prób i sprawdzeń przewidzianych w przepisach odrębnych) oraz nadzór nad należytym uporządkowaniem terenu inwestycji przez Wykonawcę robót budowlanych,
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej (zwłaszcza robót zanikowych) w formie elektronicznej podczas całego procesu inwestycyjnego i przekazanie jej Zamawiającemu po odbiorze końcowym robót, i na każde wezwanie Zamawiającego,
- nadzór przestrzegania przez wykonawców zasad bhp, ustaleń planu BIOZ,
- nadzór w okresie trwania gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych,
- nadzór nad zabezpieczeniem stanu robót oraz placu budowy na okres przerwy w realizacji procesu budowlanego, w stopniu uniemożliwiającym zaistnienie zdarzeń, w wyniku których wystąpią sytuacje odszkodowawcze w stosunku do Zamawiającego,
- zawiadomienie odpowiednich organów o wypadkach naruszenia prawa budowlanego stwierdzonych w toku realizacji budowy, dotyczących bezpieczeństwa budowy,
- sprawowanie starannego nadzoru oraz dopilnowanie aby roboty
budowlane zlecone przez Zamawiającego były prowadzone tylko przez Wykonawcę oraz wyszczególnionych w ofercie podwykonawców, a także żądanie usunięcia z placu budowy osób niekompetentnych,
- obecność na terenie inwestycji zgodnie z potrzebami wynikającymi z harmonogramu budowy w stopniu zapewniającym skuteczność czynności nadzoru inwestorskiego, a w razie pilnej potrzeby na każde wezwanie Inwestora lub kierowników robót Wykonawcy
Termin zakończenia robót budowlanych 30.10.2015r.
Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa dotyczącą ww. robót budowlanych znajduje się na stronie internetowej: http://bip.leczyca.info.pl/index.php?p=tender&det=610
6. Termin realizacji zamówienia: do 30.10.2015r. oraz w okresie gwarancyjnym robót budowlanych. Zakończenie świadczenia usług nadzoru inwestorskiego nastąpi wraz z odbiorem realizowanych na podstawie umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych.
7. Miejsce i termin złożenia oferty:
Urząd Miejski w Łęczycy ul. M. Konopnickiej 14, kancelaria, w terminie do dnia 19.06.2015r. godzina 09:00.
a) UWAGA! O dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu oferty do siedziby Zamawiającego. Oferty złożone po upływie terminu nie będą rozpatrywane. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za termin dostarczenia ofert wysyłanych za pośrednictwem poczty lub kuriera. Oferty które wpłyną po w/w terminie nie będą brane pod uwagę i zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom, którzy je złożyli bez otwierania. Wykonawca może dokonać modyfikacji lub wycofać swoją ofertę po jej złożeniu, jeżeli pisemne powiadomienie o tej modyfikacji lub wycofaniu zostanie dostarczone Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert. Oferty wycofane nie zostaną otwarte. Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty.
b) Konsekwencje złożenia oferty nie zgodnie z w/w opisem ponosi Wykonawca. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe oznakowanie koperty. Jeżeli dojdzie do otwarcia nieprawidłowo opisanej (oznaczonej) koperty, to taka oferta będzie pominięta podczas rejestracji i w toku dalszego procedowania.
c) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje jej odrzucenie.
d) Wykonawca nie może dokonać zmiany i wycofać oferty po upływie terminu składania ofert.
e) W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących ich treści.
f) W przypadku gdy oferta zawiera braki lub błędy, Zamawiający poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe oraz inne nieistotne omyłki, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona oraz wzywa Wykonawcę do uzupełnienia brakujących dokumentów lub oświadczeń.
g) Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przy czym Zamawiający dopuszcza dokonanie wybory na podstawie tylko jednej oferty spełniającej wszystkie wymagania Zamawiającego określone w zapytaniu.
9. Termin otwarcia ofert: 19.06.2015r. godzina 09:15.
10. Warunki płatności:
11. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Olga Kubas tel. (24)721-03-48, Robert Durys (24)721-03-44,
12. Sposób przygotowania oferty:
1. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim. Wszelkie dokumenty składane w trakcie postępowania sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do zapytania cenowego oraz musi być podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentacji wykonawcy. Oferta powinna być złożona w szczelnie zamkniętej kopercie z napisem – Oferta na „Sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Łęczyca – ul. Poznańska”.
2. W przypadku niezgodności ceny napisanej cyfrowo i ceny napisanej słowami rozstrzygająca będzie cena napisana słownie.
3. Wykonawcy będą zobowiązani ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
4. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, w której może być zaproponowana tylko jedna cena.
5. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
6. Przed upływem terminu składania ofert, w szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zmodyfikować treść zapytania ofertowego. Dokonana modyfikacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.
7. Zamawiający może zamknąć postępowanie bez wybrania żadnej oferty, w przypadku, gdy żadna ze złożonych ofert nie odpowiada warunkom określonym przez Zamawiającego, a także w przypadku braku środków finansowych.
13. Opis sposobu obliczenia ceny oferty:
1. Wykonawca określi cenę ściśle według Formularza ofertowego – ZAŁĄCZNIK NR 1 zapytania.
2. Cena musi być podana w złotych polskich (PLN) oraz wyrażona liczbowo i słownie, w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku lub do pełnych złotych - jeśli wynika z procedur Wykonawcy (zgodnie z powszechnie przyjętym systemem rachunkowości).
3. Cena, określona przez Wykonawcę, powinna zawierać w sobie wszystkie koszty mogące powstać w okresie ważności umowy, a także uwzględniać inne opłaty i podatki wynikające z realizacji umowy jak również ewentualne upusty i rabaty.
4. Stawka podatku VAT jest określona zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).
5. Ceny podane w ofercie są ostateczne i nie mogą ulec zmianie w trakcie realizacji umowy.
6. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7. Oferta z rażąco niską ceną:
Jeżeli cena oferty będzie budzić wątpliwości zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty, mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający może żądać w szczególności złożenia kalkulacji obliczenia ceny.
Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał pod uwagę obiektywne czynniki wpływające na obniżenie ceny, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów, koszty pracy.
Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy, który nie złoży wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
14. Treść oferty: załącznik nr 1 do zapytania.
15. Kryterium oceny ofert.
1) Oceny ofert będzie dokonywała Komisja przetargowa.
2) W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki, komisja dokona oceny ofert w oparciu o następujące kryteria wyboru:
Lp.
|
Kryterium
|
Znaczenie w %
|
Opis
|
a)
|
Najniższa cena
|
100
|
cena za całość usługi określonej w przedmiocie zamówienia (podana przez wykonawcę w zł. brutto)
|
3) Wszystkie obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
16. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- posiadają wymagane uprawienia, jeżeli ustawy nakładają posiadanie takich uprawnień – ZAŁĄCZNIK NR 2
Zamawiający wymaga następujących danych o projektantach - posiadanie uprawnień
do projektowania w specjalnościach:
- drogowej,
- instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.
Dla potwierdzenia spełnienia powyższych warunków oferent przedstawi Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
b) posiadają wiedzę i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek jeżeli Wykonawca wykaże się w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie prowadzeniem nadzoru inwestorskiego nad minimum:
a) jedną robotą budowlaną polegającą na budowie bądź przebudowie kanalizacji deszczowej lub kanalizacji sanitarnej o wartości min. 600 000,00 zł brutto,
b) jedną robotą budowlaną polegającą na budowie bądź przebudowie wodociągu o wartości min. 150 000,00 zł brutto,
c) jedną robotę budowlaną polegającą na budowie bądź przebudowie drogi z mieszanek mineralno-asfaltowych o wartości min. 800 000,00 zł brutto.
Roboty te mogą stanowić odrębne zamówienia lub wchodzić w zakres jednego przedsięwzięcia.
Dla potwierdzenia spełnienia powyższego warunku oferent przedstawi Wykaz usług w zakresie niezbędnym do spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, z podaniem jego rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dokumentów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, według wzoru załącznik nr 4 do zapytania cenowego.
17. Oferta musi zawierać następujące dokumenty:
- ofertę cenową – załącznik nr 1
- aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 2
- Zaakceptowany projekt umowy – załącznik nr 3
- Wykaz usług – załącznik nr 4.
Sporządził: Olga Kubas
|