Gmina Miasto Łęczyca
Ul. M. Konopnickiej 14,
99-100 Łęczyca
NIP 775-24-05-045
Łęczyca, 16 stycznia 2017 r.
ZAPYTANIE CENOWE
W związku z realizacją projektu pn. „Opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Miasto Łęczyca na lata 2015-2023” dofinansowanego z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz budżetu państwa, zatwierdzonego decyzją wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 9 grudnia 2014 roku nr C(2014)9550 przyjmującą niektóre elementy programu operacyjnego „Pomoc Techniczna 2014-2020” do wsparcia z Funduszu Spójności w ramach celu „Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia” w Polsce, Zamawiający Gmina Miasto Łęczyca zaprasza do złożenia ofert na:
1) Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Miasta Łęczyca na lata 2015-2023 (LPR), zwanego w dalszej części zapytania ofertowego Programem, składającym się z dwóch etapów:
- Pierwszy etap – opracowanie Programu do dnia 31.05.2017 r.
- Drugi etap – pozytywna ocena Programu zgodna z procedurą weryfikacji programów rewitalizacji przez Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 pod kątem zgodności z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020, co w konsekwencji powoduje zamieszczenie go w „Wykazie pozytywnie zweryfikowanych programów rewitalizacji”.
- Program należy wykonać zgodnie z:
- ustawą o samorządzie gminnym,
- aktualnymi Wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji
w programach operacyjnych na lata 2014-2020,
- aktualnymi wytycznymi dotyczącymi programowania przedsięwzięć rewitalizacyjnych
w celu ubiegania się o środki finansowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020,
- aktualną procedurą weryfikacji programów rewitalizacji w Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 pod kątem zgodności z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020,
- oraz aktualnymi dokumentami unijnymi, krajowymi oraz lokalnymi dokumentami strategicznymi.
- W ramach zadania do Wykonawcy należy:
- Na bieżąco monitorować zmiany wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz zastosuje się do ich aktualnych wersji,
- Przygotowanie i prowadzenie spotkań roboczych z pracownikami Urzędu Miejskiego
w Łęczycy w trakcie opracowania projektu Programu,
- Przygotowanie merytoryczne i prowadzenie 5 spotkań w ramach zaplanowanych działań partycypacyjnych w trakcie opracowania Programu,
- Przygotowanie i realizacja badania społecznego dotyczącego identyfikacji zjawisk kryzysowych i potrzeb mieszkańców Łęczycy w ramach zaplanowanych działań partycypacyjnych w trakcie opracowania Programu,
- Przygotowanie raportów z konsultacji projektu Programu,
- Wykorzystanie raportu „Raport z badania opinii mieszkańców miasta Łęczyca na temat rewitalizacji. Opracowanie ogólnej koncepcji rewitalizacji wybranych obszarów miasta Łęczyca dla potrzeb tworzenia przez Gminę Miasto Łęczyca – Gminnego Programu Rewitalizacji w ramach przedsięwzięcia pn. kompleksowa rewitalizacja miasta Łęczyca”
z dn. 18.12.2015 r.
- Wykorzystanie raportu „Raport z konsultacji społecznych dot. Koncepcji rewitalizacji Łęczycy z dn. 04.02.2016 r.” z dn. 24.02.2016 r.
- Udział dwóch przedstawicieli Wykonawcy podczas posiedzenia Rady Miejskiej w Łęczycy, którego przedmiotem będzie uchwała Rady Miejskiej Łęczycy w sprawie Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Łęczyca na lata 2015-2023. 3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania Programu przy użyciu własnych narzędzi 4. Wykonawca zobowiązuje się do wydrukowania na własny koszt Programu w formie pisemnej w liczbie 3 egzemplarzy oraz dostarczenia na nośniku CD wersji elektronicznej Programu. 5. Salę do prowadzenia spotkań zapewni Zleceniodawca. 6. Zakres Programu Rewitalizacji powinien obejmować co najmniej:
- opis powiązań programu z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy;
- diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę i charakter potrzeb rewitalizacyjnych;
- wyznaczenie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji;
- zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji, tj. określenie, w oparciu o inne dokumenty strategiczne gminy lub diagnozę i identyfikację potrzeb rewitalizacyjnych, terytorium/terytoriów najbardziej wymagających wsparcia;
- wizję stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji);
- cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk;
- listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisami zawierającymi, w odniesieniu do każdego projektu/przedsięwzięcia rewitalizacyjnego, co najmniej: nazwę i wskazanie podmiotów go realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację (miejsce przeprowadzenia danego projektu), szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny i zmierzenia w odniesieniu do celów rewitalizacji;
- charakterystykę pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych realizujących kierunki działań, mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk powodujących sytuację kryzysową;
- mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami/przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji;
- indykatywne ramy finansowe w odniesieniu do przedsięwzięć, o których mowa w pkt. 6.6 oraz 6.7, z indykatywnymi wielkościami środków finansowych z różnych źródeł (także spoza funduszy polityki spójności na lata 2014-2020 – publiczne i prywatne środki krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE);
- mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji;
- system realizacji (wdrażania) programu rewitalizacji;
- system monitoringu i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji
w reakcji na zmiany w otoczeniu programu.
2) Termin realizacji zamówienia:
2.1 Etap pierwszy - Wykonawca zobowiązuje się do wykonania Programu w terminie do 31.05.2017 r.
2.2 Etap drugi – uzależniony od procesu oceny Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Łódzkiego.
3) Okres gwarancji:
Okres gwarancji obejmuje okres od dnia złożenia Lokalnego Programu Rewitalizacji do weryfikacji
w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego (UM WŁ) do dnia wydania pozytywnej opinii
Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Łódzkiego i wpisu LPR do wykazu pozytywnie zweryfikowanych programów rewitalizacji (min. 3 m-ce od dnia złożenia LPR do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego). Gwarancja obejmuje dostosowanie Programu Rewitalizacji do ewentualnych uwag Instytucji Zarządzającej RPO WŁ.
4) Miejsce, sposób i termin złożenia oferty:
Gmina Miasto Łęczyca.
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łęczycy, 99-100 Łęczyca, ulica M. Konopnickiej nr 14, Kancelaria Urzędu (parter) osobiście / pocztą w terminie do dnia 24.01.2017 r. do godziny 15.00 z dopiskiem: Oferta – Lokalny Program Rewitalizacji dla Łęczycy – NIE OTWIERAĆ przed dniem 24.01.2017 r. godzina 15.15.
Oferty, które wpłyną po wyznaczonym terminie składania ofert nie będą brane pod uwagę.
5) Termin otwarcia ofert:
5.1 w dniu 24.01.2017 r. o godzinie 15.15
5.2 Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, zostanie przesłana uczestnikom postępowania.
5.3 Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana pisemnie Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
5.4 Informacje o wynikach zostaną podane do informacji publicznej.
6) Warunki płatności:
Płatność następuje po wykonaniu przedmiotu zamówienia zgodnie z zapisami umowy.
7) Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami:
Wszelkich informacji na temat zapytania ofertowego udziela Monika Nowak – Wydział Promocji, Oświaty, Kultury i Sportu – Biuro Rozwoju Miasta – 024 721 03 14
8) Sposób przygotowania oferty:
8.1 Oferta winna być sporządzona w formie pisemnej,
8.2 Oferta winna być sporządzona w języku polski,
8.3 Wykonawca może złożyć jedną ofertę,
8.4 Treść oferty musi odpowiadać treści Zapytania cenowego,
8.5 Formularz oferty oraz inne dokumenty załączone do oferty winny być ostemplowane pieczątką firmową (jeśli dotyczy) oraz podpisane i opieczętowane pieczątka imienną przez właściwe osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (dotyczy również dok. potwierdzanych
za zgodność z oryginałem),
8.6 Zaleca się, aby wszystkie dokumenty tworzące ofertę były spięte – zszyte w sposób uniemożliwiający ich dekompletację,
8.7 Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty ponosi Oferent,
8.8 Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
8.9 Dokumenty nie będące oryginałami powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby właściwe do reprezentowania Oferenta.
9) Rodzaj i opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert oraz opis sposobu obliczenia ceny.
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
9.1 Kryteria dostępu – ocena 0/1 (0 – nie spełnia, 1 – spełnia):
- Oświadczenie, iż opracowywany przez Oferenta inny Program Rewitalizacji (lokalny lub gminny) dla Gminy / Miasta (powyżej 10 000 mieszkańców) uzyskał pozytywną opinię IZ RPO
i został wpisany do wykazu pozytywnie zweryfikowanych programów rewitalizacji,
co umożliwia wnioskowanie o dofinansowanie w ramach RPO na lata 2014-2020.
Ocena na podstawie wypełnionego Załącznika nr 2 do niniejszego zapytanie oraz załączonych dowodów potwierdzających, że wykazana usługa została wykonana należycie (np. referencje).
- Doświadczenie w opracowaniu w ciągu ostatnich pięciu lat min. 5 dokumentów: strategii i/lub programów rozwoju na potrzeby jednostek samorządu terytorialnego.
Ocena na podstawie wypełnionego Załącznika nr 2 będącego wzorem do niniejszego zapytania.
- Doświadczenie dydaktyczne osób dedykowanych do realizacji niniejszego zamówienia
i wchodzących w skład zespołu opracowującego Program Rewitalizacji, polegające na prowadzeniu szkoleń, warsztatów lub innych form szkolenia dotyczących opracowywania programów rewitalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem etapów opracowywania dokumentu oraz zawartości merytorycznej programów rewitalizacji przeprowadzone w ciągu ostatnich dwóch lat w łącznej liczbie nie mniejszej niż 80 godzin.
Ocena na podstawie wypełnionego Załącznika nr 3 będącego wzorem do niniejszego zapytania.
- Liczebność osób w zespole opracowującym Program Rewitalizacji (min. 4 osoby)
z udokumentowanym doświadczeniem w opracowywaniu prog. rewitalizacji dla gminy powyżej 10 tys. mieszkańców (w tym np. w obszarze przygotowywania diagnozy społeczno-gospodarczej dla co najmniej 1 Programu rewitalizacji dla gminy powyżej 10 tys. Mieszkańców, wykształcenie specjalistyczne ściśle powiązane z przedmiotem zamówienia, doświadczenie szkoleniowo – warsztatowe w zakresie rewitalizacji do programów rewitalizacji).
Ocena na podstawie wypełnionego Załącznika nr 3 będącego wzorem do niniejszego zapytania oraz CV załączonych do oferty.
Oferty nie spełniające kryterium dostępu nie będą poddawane ocenie zgodnie z kryterium punktowym.
9.2 Kryteria punktowe:
Zamawiający wyznaczył następujące kryteria oceny ofert przypisując im odpowiednią wagę punktową:
Lp.
|
Kryterium
|
Znaczenie procentowe kryterium
|
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
|
1.
|
Cena Brutto
|
40%
|
40 punktów
|
2.
|
Metodologia
|
60%
|
60 punktów
|
Łącznie
|
100%
|
100 punktów
|
- Kryterium: cena brutto – waga 40 %
- maksymalnie 40 pkt. (1 punktowi odpowiada 1 %)
Przy czym przy każdej ofercie przyznana będzie liczba punktów w kryterium obliczona według następującego wzoru:
Cmin x 100
Pof = -------------------------------- pkt x 40 %
Cof
|
Gdzie:
-
-
-
|
Przy ocenie powyższego kryterium będzie brana pod uwagę wartość brutto.
Ocena na podstawie wypełnionego Załącznika nr 1 będącego wzorem do niniejszego zapytania.
Badana oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów (zgodnie
z zasadą, iż jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa 5 lub więcej to zaokrąglenie następuje „w górę”, jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5 to zaokrąglenie następuje
„w dół”).
- Kryterium: metodologia – waga 60%
- maksymalnie 60 pkt. (1 punktowi odpowiada 1 %)
L.p.
|
Podlega ocenie
|
Liczba punktów
|
1.
|
Opis metodologii sporządzenia Programu Rewitalizacji załączony do oferty, w tym:
a) zakres problemowy realizacji diagnozy – 20 pkt.
b) metoda delimitacji obszaru zdegradowanego i rewitalizacji – 20 pkt.
c) zakres i sposoby realizacji konsultacji społecznych – 10 pkt.
d) szczegółowy harmonogram i plan organizacji pracy – 10 pkt.
Ocena na podstawie dokumentu załączonego do oferty.
|
60
|
9.3 Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełnia kryterium dostępu oraz została oceniona zgodnie z punktowym kryterium oceny ofert i uzyska największą liczbę punktów. Maksymalnie oferta może uzyskać ocenę na poziomie 100 punktów.
W toku oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
10) Określenie warunków dotyczących dokonywania zmian umowy:
10.1 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, gdy:
10.1.1 zajdzie zmiana przepisów prawa lub wiedzy technicznej istotna dla wykonania umowy,
10.1.2 w związku z następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego związanych z wstrzymaniem wykonywania zamówienia przez Zamawiającego,
10.1.3 wykonywanie umowy pozostawać będzie w kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty działaniami,
10.1.4 zaistnieje obiektywna i niemożliwa do przewidzenia okoliczności prawna lub faktyczna, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy przez którąkolwiek z jej Stron.
10.2 UWAGA: Przewidziana przez Zamawiającego w pkt. 10.1.1-10.1.4 możliwość zmiany zawartej umowy nie stanowi obowiązku lub zobowiązania Zamawiającego do zmiany umowy.
10.3 Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
11) Po zrealizowaniu zamówienia całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz
z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania, będą należały do Zamawiającego.
12) Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postepowania ofertowego bez podawania przyczyny.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 - Formularz oferty
- Załącznik nr 2 – Oświadczenie
- Załącznik nr 3 – Doświadczenie osób wchodzących w skład zespołu opracowującego Program Rewitalizacji
- Załącznik nr 4 – Wzór umowy
|